מדריך אחסון אתרים למתחילים

אחסון אתרים

אם בעבר היו מעט אתרי אינטרנט, הרי שכיום יש ברשת אתרים רבים. ישנן סיבות שונות להקמת אתר, בין אם מדובר בדרך לשווק את העסק, בחנות דיגיטלית למכירת פריטים דרך הרשת, באתר שמקדם אג'נדה מסוימת ועוד. הקמת אתר כרוכה בלא מעט משימות, כשבין היתר יש לאפיין את האתר באופן המיטבי, לדאוג לאסטרטגיית קידום בגוגל, וכמובן למצוא חברה טובה לאחסון אתרים. למעשה אחסון האתר הוא בין הדברים החשובים ביותר, משום שללא אחסון – לא ניתן להעלות את האתר לרשת. אם אתם מתכננים להקים אתר, ולא משנה בעבור איזו מטרה – המאמר הזה בשבילכם! הכנו לכם מדריך בנושא אחסון אתרים.

רגע, מה זה אומר לאחסן את האתר?

בואו נתחיל מההתחלה. כדי שהאתר שלכם יופיע ברשת, כדי שאנשים יוכלו להיכנס ולגלוש בתוכו, וכדי שתוכלו להפיץ את המידע שלכם הלאה – אתם חייבים לאחסן את האתר על גבי שרת. מקום האחסון של האתר, כלומר השרת שעליו האתר מאוחסן, שומר עליו ודואג שיהיה נגיש לגולשים ברשת. כיום יש מגוון רחב של חברות אחסון אתרים, ובין שלל האפשרויות חשוב לבחור בחברה האידיאלית ביותר, משום שלבחירת חברת האחסון עשויה להיות השפעה על קידום האתר, כך שכדאי לבצע בחירה מושכלת.

איך בוחרים את חברת האחסון?

כאמור יש חברות אחסון רבות בשוק, וכדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר, מוטב לוודא שהחברה שבה אתם עתידים לאחסן את האתר היא חברה איכותית. תחילה, בררו אם שרת האחסון הוא שרת מאובטח. כיום יש דרישה גבוהה לאתרים מאובטחים, וחשוב שחברת האחסון שלכם תחזיק בשרתים מאובטחים, תוך שהם מציגים לכם תעודות SSL ומסמכים נוספים שמעידים על רמת האבטחה.

דבר נוסף וחשוב לא פחות – האתר שלכם פונה לגולשים ישראליים? אחסנו את האתר על שרתים הממוקמים בישראל. חשוב לאחסן את האתר במיקום בו נמצא קהל היעד שלכם, משום שזה משפיע באופן ניכר על מהירות הטעינה של האתר (מה שמוביל לחוויית משתמש טובה יותר, וכמובן משפיע על קידום האתר במנוע החיפוש).

נוסף לכך, יש לתת את הדעת על נתוני DOWN TIME, שהרי מדובר בפרקי הזמן שבהם האתרים המאוחסנים על השרת אינם פעילים או זמינים. דבר זה יכול לקרות בעקבות תחזוקה של האתר או אפילו תקלה בשרת האחסון עצמו. כשאתם בוחרים חברת אחסון אתרים, כדאי לברר האם היו בעבר תקלות דומות (ואם כן, אז אולי זו לא החברה האידיאלית בעבורכם), ולו בשל העובדה שתקלות מסוג זה יכולות לגרום לכך שמנוע החיפוש לא ימצא את האתר שלכם – מה שיכול לפגוע בדירוג שלכם בגוגל. מה השורה התחתונה? בחרו בחברת אחסון בעלת נתוני DOWN TIME אפסיים.

שירות זו לא מילה גסה

לצד כל הפרמטרים הטכניים, חשוב למצוא חברת אחסון אתרים שמספקת שירות טוב, ולו בשביל המקרים בהם תצטרכו לשוחח עם נציג טכני או לקבל תמיכה מקצועית. אל תחששו לבחון את איכות השירות, לשאול לקוחות נוספים ולקרוא ביקורות והמלצות על החברות הקיימות בשוק, משום שרק כך תוכלו למצוא את חברת האחסון האידיאלית בעבורכם.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016