גוגל ופייסבוק הטייקונים החדשים

גוגל ופיסבוק נחשבים ללא שום ספק לטייקונים החדשים בעולם הדיגיטלי. מדובר על שתי מפלצות, אשר עוקבות אחרינו, מצותתות לנו ומתערבות בכל תחומי החיים שלנו. כמו כל טייקון אחר, גם את הטייקונים החדשים האלו יש צורך להגביל. יש צורך למשל, להטיל מס על רווחי החברות האלו בארץ, לייצר רגולציה על הפעילויות שלהן ולייצר סט של חוקים שיגנו על הפרטיות שלנו. מעולם לא היה מצב, שבו גוף אחד החזיק בכמויות המידע העצומות שאותן מחזיקות גוגל ופייסבוק הלא הן הטייקונים החדשים שיודעים הכל על המשתמשים שלהן. כל מילה, כל הקלדה וכל פעולה, נשמרת ומנותחת בקפידה ליצירת פרופיל מדויק בצורה מחרידה. הפרופיל הזה כולל את תווי הפנים שלנו, העמדות הפוליטיות והחברתיות שלנו, הרגלי הצריכה, הרגלי התזונה, תחומי העניין וכדומה. כל זה נעשה ללא שום פיקוח חיצוני וללא שום הסכמה מצד המשתמשים, אשר מאמינים כי הם משתמשים במוצר נפלא שניתן להם בחינם ללא שום עלות.

גוגל ופייסבוק הטייקונים החדשים

גוגל ופייסבוק הטייקונים החדשים – נעים להכיר

אין זה מפליא כי בעולם הדיגיטלי שבו אנו חיים, הטייקונים החדשים יהיו מעורבים בחיים האישיים שלנו מכל זווית אפשרית. איסוף המידע האישי עלינו נעשה ללא הפסקה, והכל נאגר ללא שום קבלת רשות מצדינו. למעשה, רוב האנשים אינם יודעים זאת, אך רובינו מדורגים על ידי הטייקונים האלו, דבר שמשפיע על המחיר של שירות או מוצר שברצוננו לרכוש. למשל, מי שמעוניין לרכוש ביטוח רפואי, עלול לקבל מחיר שונה מאדם אחר בעל מאפיינים דומים. הסיבה לכך, היא הדירוג שבנו לנו הטייקונים החדשים. לכן יש צורך דחוף להגביל את איסוף המידע האישי, לייצר שקיפות בכל המידע הנאסף, הזכות למחוק מידע אישי ולהחיל את חוק מאגרי המידע על פיסבוק וגוגל. מעבר לחדירה הקשה לפרטיות, הטייקונים החדשים יצרו מונופול שלם על כל השוק. לכן יש צורך להחיל עליהם הגבלים עסקיים, על מנת לאזן את התחרות.

לסיכום, גוגל ופיסבוק הם ללא ספק הטייקונים החדשים בשכונה. הם אוספים מידע על הלקוחות הישראלים, מנתחים אותו ומדרגים בהתאם את המשתמשים השונים. אי לכך, יש צורך להגביל את איסוף המידע, להחיל אליהם חוקים ורגולציות ולדרוש תשלום מס חברות בישראל.

 

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016