מה זה שיווק ממוקד

שיווק ממוקד

אפשר לנהל שיווק בדרכים שונות, אבל הדרך שהיא האפקטיבית ביותר נקראת שיווק ממוקד. מטרת הדברים היא להשיג את התוצאות באמצעות שיטת פעולה מקיפה, מדוקדקת, מחושבת, שעובדת. בלי עיגולי פינות, בלי קיצורי דרך. אם את או אתה מספקים שירות או רוצים למכור יותר (שירות או מוצר), אלה הדברים שאתם חייבים לדעת על שיווק ממוקד.

המיקוד מתחיל בכם

שיווק ממוקד מתחיל עם הפניית הזרקור אליכם. כן, את או אתה – מה אומר העסק שלכם, מה הוא מציע, מהם היתרונות של העסק. אם אתם גורם מרכזי בעסק (כגון עורכי דין) ויש משמעות לאישיות או לייחוד שלכם, המיקוד כולל את הדרייב שלכם, התשוקה שלכם להצליח (גם עבור הלקוחות), היכולות שלכם. כאשר מסמנים את הדברים המרכזיים, אפשר להמשיך הלאה, למיקוד הבא.

המיקוד ממשיך בלקוחות שלכם

מיקוד בעסק ובבעל העסק הוא צעד ראשון, הצעד השני הוא מיקוד בלקוחות שלכם. כמו לדוגמה: שיווק ממוקד לעורכי דין. שיווק ממוקד צריך להגדיר עבורכם מיהם הלקוחות האידיאליים שלכם. למי אתם פונים? האם אתם פונים לפלח לקוחות אחד או לפלח לקוחות מגוון. האם הלקוחות שלכם הם אנשים אמידים או שאולי אתם פונים לצעירים, לסטודנטים או לחברות. לגבי הלקוח, צריך עוד יותר למקד להבין מהי השפה שהוא מעדיף, אילו ניסוחים מדברים אליו, מה בדיוק הוא מחפש, ממה הוא חושש, מה הוא מתכנן וכמובן – איפה אתם והעסק שלכם נכנסים בכל הסיפור הזה. לשם צריך לכוון – למקום שבו אתם והעסק שלכם נותנים את המענה הכי טוב והכי נכון, ללקוח.

מיקוד באסטרטגיה ותוכנית פעולה

זה הרגע שבו בונים אסטרטגיה ותוכנית פעולה ממוקדת. השיווק הממוקד משתלב כיום עם שיווק דיגיטלי, שימוש באתר אינטרנט, בניית דפי פייסבוק ושימוש בכלים נוספים ופלטפורמות על פי אפיון הלקוחות וצרכי העסק.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016