יחסי ציבור לעסקים קטנים

הכול יודעים כי כל עסק זקוק ליחסי ציבור. בימים בהם התחרותיות כה גבוה ובעלי העסקים מתמודדים עם חוסר יציבות כלכלית, יחסי ציבור לעסקים קטנים זוכים לחשיבות רבה מאוד. בתקופות כה קשות ומאתגרות יש להקפיד על סדר וארגון ולפעול בהתאם לתקציב הכספי שהוקצב למטרה. כל סטייה מהתקציב או הוצאה לא צפויה יש לשקול היטב. יציבות כלכלית מאפשרת את הישרדות העסק בטווח הארוך. בעלי עסקים שממהרים לקבל עליהם סיכונים מתוך כוונה להפיק רווחים גבוהים במהרה עשויים למצוא את עצמם מפסידים ומאבדים את כל הונם.

יחסי ציבור לעסקים קטנים מתבססים על חשיפה תקשורתית, קראו על זה באתר https://danielzrihen.co.il. את החשיפה הזו מקבלים העסקים הקטנים מעיתונות מקומית, פרסום ברדיו ופרסום ברשת האינטרנט. הפרסום בערוצי הטלוויזיה כרוך בעלויות לא סבירות בעבור העסקים הקטנים ואפילו הבינוניים.

יחסי ציבור בעלות נמוכה

בעלי העסקים הקטנים מגלים ברשת האינטרנט הזדמנות לפרסם את העסק ולחזק את תדמיתו ללא הוצאות כספיות גבוהות. הפעילות ברשת החברתית היא אפשרות להעשרת יחסי הציבור של העסק ללא עלות כספית. כל שיש לעשות הוא להקים פרופיל מקצועי ברשת החברתית כמו פייסבוק או גוגל+ ולנהל תקשורת עם הלקוחות הקבועים והפוטנציאליים. לצד הפעילות לחיזוק הקשרים עם הלקוחות כדאי לפרסם בפרופיל העסקי גם תמונות מתוך פעילויות חברתיות וימי עבודה שגרתיים בבית העסק. כאשר הלקוחות למדים להכיר את הפנים של עובדי החברה הקשר האישי מתחזק.

פרסום מאמרים ופעילות בפורומים מקצועיים חיוניים גם כן להעשרת תדמיתו של בית העסק, ראו כאן. הפעילות מעניקה לבעל העסק מעמד של בעל דעה מוביל בענף. רשת האינטרנט מוכיחה שוב ושוב כי יחסי ציבור לעסקים קטנים לא מחייבים הוצאות כספיות גדולות. כל שיש לעשות הוא לבצע את כל הפעילות תוך חשיבה מקצועית שלקוחת בחשבון את ההשלכות החיוביות והשליליות בכל צעד.

פעולת יחסי ציבור איכותית היא גם חלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אורגני בגוגל, שהיום מתייחס יותר מתמיד גם למיתוג העסק ברשת, שכן גוגל מודעים לאהבת המותגים הגדולים בקרב קהל הגולשים ופועלים בעקבות כך לחיזוק המותגים בתוצאות שלהם.

אם נשתמש במילים יותר פשוטות, יחסי ציבור הם למעשה הדור החדש של בניית קישורים – לא עוד פרסום עיוור באתרים זניחים שאף אחד לא מבקר בהם, כי אם פרסום איכותי (ובהתאם, בכמות מצומצמת יותר) אך כזה שמביא תוצאות באמת – הן מבחינת גוגל והן מבחינת טראפיק של גולשים אמיתיים.

קראו מה זה SEO

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016