הכנת מצגת מקצועית – 5 כללי אצבע שכדאי להכיר

בעידן שלנו, העברת מידע לקהל כוללת כמעט תמיד מצגת. מרצים באוניברסיטה, חברות שיווק, סדנאות, מורים בבית הספר, כולם, נעזרים במצגות על מנת להעביר את המסר שלהם.

מה הסוד של הכנת מצגת מקצועית מנצחת? – הנה לפניכם 5 כללי אצבע שכדאי להכיר.

5 כללים למצגת מנצחת

  • מבנה – הקפידו על מבנה הגיוני עם התחלה, אמצע וסוף. שקופית ראשונה צריכה להיות שקופית ניווט, שהקהל יוכל ללמוד ממנה בראשי פרקים במה תעסוק הפרזנטציה. בנוסף, מספר שקופיות אמצע הכוללות את תוכן הפרזנטציה ושיקופית סיכום.
  • עיצוב – עיצוב המצגת צריך להיות בסגנון ובקו אחיד, 2-3 צבעים מובילים וסגנון תואם לכל שקופיות המצגת. בעלי עסקים יכולים לשלב את צבעי הלוגו שלהם.
  • תוכן – צריך להיות קצר וברור. כותרת ראשית בשקופית ומספר שורות (5-6) מתומצתות, עליהן תוכלו להרחיב בפרזנטציה עצמה. העדיפו יותר שקופיות קצרות מאשר מעט שקופיות עמוסות.
  • נתונים – עובדות ומספרים הציגו בגרפים או באנימציות שונות ובמשורה. בשקופית טבלאות הציגו שתיים קטנות לכל היותר או אחת גדולה.
  • מידע מדוייק – מצגת יכולה לשדרג את הפרזנטציה שלכם, אך עם טקסט עילג, שגיאות כתיב או נתונים חובבניים, היא תעשה בדיוק את ההפך.

לסיכום

לעיתים טועים לחשוב שתפקיד המצגת הוא להחליף את המרצה ולכן מעמיסים אותה במספרים, אותיות ואיורים שמהר מאוד גורמים לקהל לאבד קשב.

תפקידה של המצגת הינו לעזור בהנחיה, להפוך את ההנחיה או ההרצאה למובנת, בהירה ואטרקטיבית. עבור הקהל המצגת צריכה למסגר את תוכן הפרזנטציה, כך שיוכל לנווט בתוך ההרצאה מבלי ללכת לאיבוד משעמום או מסירבול.

בעזרת חמשת כללי אצבע אלו, תהיה לכם מצגת מקצועית שתספק את הערך המוסף לקהל שלכם. מידע מקצועי ופרטים נוספים ניתן לקבל באמצעות אתר איזי גרייד!

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016