איך להוציא דרכון פורטוגלי מבלי לצאת מהבית?

דרכון פורטוגלי

שנת 2015 הייתה שנה בה פורסם תיקון לחוקה, במסגרתו צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל יהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית. בשל כך, לא מעט ישראלים פנו אל הרשויות במטרה להוציא דרכון פורטוגלי. מהן הזכויות והחובות החלות על מחזיקי הדרכון האירופאי? להלן הפרטים.

הוצאת דרכון אירופאי

ישראלים רבים מעוניינים להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי. את הבקשה יש להגיש באופן מסודר, מה שכולל לא מעט תהליכים בירוקרטיים והגשת מסמכים שונים. חשוב לציין שניתן להוציא דרכון אירופאי בקלות בליווי עורך דין שמומחה בתחום, ולמעשה, הוא זה שידאג לכל התהליכים הביורוקרטיים בעבורכם.

זכויות מגוונות למחזיקי הדרכון

לא סתם הדרכון האירופאי הפך למבוקש בקרב בישראלים, ולו כי הוא מקנה שלל זכויות משמעותיות, החל מהאפשרות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה באירופה, לנוע בין מדינות האיחוד באופן חופשי, לרכוש נכסי מקרקעין, לגור ולעבוד באירופה ואף להיכנס לארצות הברית מבלי להוציא וויזה (אלא רק באמצעות אישור מעבר). כל הזכויות הללו הופכות את הדרכון הפורטוגלי למבוקש במיוחד.

ומה לגבי החובות?

לאזרחי האיחוד האירופי יש לא מעט חובות, כך שמי שמבקש להוציא דרכון אירופאי, חייב להכיר את מלוא החוקים הרלוונטיים. ראשית נציין כי כל אזרח פורטוגלי מחויב בתשלום מיסים. מה שכן, אם אינכם מתגוררים בפורטוגל, חובה זו אינה חלה עליכם. היה והחלטתם לגור בפורטוגל מעל ל180 יום בשנה, או לחלופין רכשתם נכס – יהיה עליכם לפעול לפי חוקי המיסוי הנהוגים.

נוסף לכך, אם החלטתם להתגורר בפורטוגל לתקופה שעולה על 6 חודשים – יהיה עליכם להוציא רישיון נהיגה מקומי. אם אתם שוהים בפורטוגל לתקופה קצרה יותר, תוכלו להשתמש ברישיון הנהיגה הישראלי שברשותכם.

כמו כן נציין כי יש לכם זכות לקחת חלק בבחירות לראשות המדינה, וזאת גם אם אינכם מתגוררים בפורטוגל עצמה. אם אתם מתכננים להצביע בבחירות, כדאי להכיר את המתמודדים ולקבל את ההחלטה המושכלת בעבורכם.

לסיכום, הדרכון האירופאי מעניק לא מעט זכויות נהדרות למחזיקי הדרכון, ועם זאת הוא כולל גם חובות. אם אתם מתכננים להוציא דרכון אירופאי, מוטב להבין אילו חובות וזכויות יחולו עליכם. בהצלחה.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016