כל מה שצריך לדעת על תפקיד מפעיל מכונה

זה אולי נשמע פשוט וכעבודה המסתכמת בלחיצת כפתור אחת או שתיים, אך בפועל מדובר בתפקיד מאתגר עם אחריות רבה. מפעילי מכונה הינם אנשים בעלי רקע מקצועי מאחוריהם והם נדרשים לגלות לא מעט תושייה תוך כדי העבודה. יום העבודה שלהם מעמיד אותם בפני לא מעט בעיות מורכבות הקשורות לחומרה עצמה (למכונות, על שלל סוגיהן) ולתוכנות הרלוונטיות לה, וכל זאת על מנת לאפשר תהליך ייצור תקין וברמה גבוהה. אלה יכולים להיות מפעילי מכונות במפעלי תרופות, למשל, מפעילי מכונות במפעלים הקשורים לעולם הבנייה ומפעילי מכונות בתחומים אחרים, הנעזרים לא אחת במכונות חדשניות ומתקדמות. יום העבודה של מפעיל המכונה מתמקד כולו במכונה עצמה, אך תלוי ומושפע מגורמים רבים ומגוונים.

מה טווח השכר של מפעיל מכונה

מפעיל המכונה מקבל כיום משכורת ממוצעת במשק, אך גם כזו הנקבעת לרוב בהתאם לסוג ואופי העבודה בפועל וגם בהתאם לחברה, שבה הוא עובד (וסך כל התנאים הנלווים לכך). מפעיל המכונה בחמש השנים הראשונות שלו כבעל מקצוע זה צפוי להרוויח בין 7,000 ל-9,000 ₪, כאשר השכר עולה ככל שמתקדמים עם השנים וצוברים וותק וניסיון.

אילו קריטריונים מפעיל מכונה צריך שיהיו לו

בדומה למשרות אחרות, כשמדובר במשרה הכוללת גם את הפן הטכני נדרשות לא מעט יכולות, שפחות רלוונטיות למשרות אחרות. מכיוון שמפעיל מכונה מתמודד לא אחת עם תחום העיבוד השבבי, עליו להכירו כהלכה ולהבין את אופן התנהלותן ועבודתן של כל אחת מהמכונות הקשורות לתחום העיסוק שלו. בין אם אלו כרסומות, מחרטות, משחזות או כל מכונה אחרת, כל אחת מהן פועלת בשיטה אחרת ומספקת רמת דיוק גבוהה במיוחד. כדי שיוכל להשתלב כהלכה בתפקידו, על מפעיל המכונה להיות בעל חוש טכני גבוה מאד ועם אחריות רבה. כל טעות בתחום זה, וגם הקטנה ביותר, משפיעה רבות על ההמשך והיא קריטית במיוחד. יכולת ראייה מרחבית, חשיבה מתמטית וריכוז הן יכולות שנדרשות לא אחת מבעלי תפקיד זה וכמובן גם חיבור אל עולם המכונות והרצון לקחת חלק ממנו בעתיד הקרוב. לצד כל אלה, חשיבה ביקורתית גם היא תורמת רבות לעוסקים במלאכה והיכולת לזהות הן חוזקות והן חולשות על מנת לפתור בעיות.

מהם בדרך כלל תחומי האחריות של מפעיל מכונה

תחומי אחריותו של מפעיל המכונה נקבעים בהתאם לאופי וסוג העבודה הנדרשים ממנו באותו מקום עבודה ועל פי המכונות שמולן הוא עובד. במפעלים המתמחים בעיבוד מתכת, למשל, יתבקש מפעיל המכונה לדאוג להפעיל את מכונות החיתוך והכיפוף, תוך התייחסות לחישובים מיוחדים ושרטוטים רלוונטיים. במפעלי בטון, לעומת זאת, יתבקש מפעיל המכונה לעבוד בפועל בחדר הבקרה ולהעמיס את חומרי הבטון בצורה ממוחשבת, תוך התייחסות למדידת החומרים בזמן אמת ותוך כדי ההעמסה. ניתן לראות שמדובר בתפעול אמנם, אך הדרך שבה הוא נעשה מתקדמת מאד ומתבססת על פיתוחים טכנולוגיים חדשניים ולעיתים גם מורכבות רבה.

אילו תעודות לימוד צריכות להיות לו

מי שרואה את עצמו עובד כמפעיל מכונה נדרש לעבור בהצלחה קורס מפעיל מכונות, המוצע על ידי מסגרות לימודיות שונות. במהלכו מתרכזים הלומדים בלימוד מכונות המתמקדות בעיבוד שבבים וכן במושגים נרחבים הקשורים אל התחום. הם עוסקים בנושא כיום מכונות, אבטחת איכות והפעלה של מכונות – הלכה למעשה. לימודים אלה נמשכים בין 160 שעות אקדמיות ל-180 שעות (בהתאם למקום הלימודים עצמו) והם הכרחיים לכל אחד שרוצה להתברג במשרה זו.

מעוניינים בקריירה בתחום?

אם עבודה כמפעיל מכונה מעניינת אתכם ואתם רואים את עצמכם משתלבים בתחום, תגלו שיש לא מעט משרות רלוונטיות שעונות בדיוק על זה. לחיפוש עבודה בתור מפעיל מכונה היכנסו לאתר ואתרו את המשרה המדויקת לכם. בהצלחה!

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016