האם עדיין כדאי ללמוד לינוקס?

ישנם הרבה מערכות הפעלה שבנויות להמון מטרות שונות, חלקם מיועדות לשימוש יומיומי ומשרדי, וחלק השני מיועדים לאנשי פיתוח, מתכנתים, מעצבים, ומקצועות הדיגיטל השונים. ישנם שני מערכות מאוד נפוצות בקרב צרכנים ומשתמשי מחשב – לינוקס, ווינדוס. אז האם עדיין רלוונטי וכדאי ללמוד לינוקס? בואו נראה.

מהי מערכת לינוקס?

מערכת לינוקס הוקמה ופותחה לראשונה בשנת 91 בשני שפות תכנות בולטות: שפת סף הוותיקה, ושפת C. מערכת לינוקס היא מערכת ויזואלית אשר מבוססת גם על רשימת פקודות. כל המפתחים, המתכנתים והמעצבים הגדולים ביותר משתמשים או בלינוקס או ב- OS של אפל. ללינוקס יש מערכות הפעלה לסרברים, ומערכת הפעלה למשתמשים. שני מערכות ההפעלה הנפוצות הם: סנטוס, ואובונטו.

האם כדאי ורלוונטי ללמוד על לינוקס?

מערכת לינוקס היא מערכת הרבה יותר קשה מאשר ווינדוס. מרבית הדברים המתקדמים, תחזוקת המערכת, מתבצעת דרך ממשקי פקודה נפוצים שטמונים במערכת. בדיוק כמו שלווינדוס יש דוס, ללינוקס יש גם חלון שחור שמאפשר להזין פקודות ולבצע משימות. אז האם בשנת 2020 לימודי לינוקס עדיין רלוונטיים? והאם כדאי ללמוד אותה? בהחלט כן. אז איך זה יכול לעזור לכם?  ובכן מדובר על עבודה לכל דבר! אם אתם מעוניינים ללמוד לינוקס ורוצים בתשובה: "האם זה יספק לי עבודה" התשובה היא חיובית ללא ספק. בתחום הרשתות והשרתים, הרבה מאוד חברות אחסון וחברות הייטק מחפשות אנשי לינוקס גאונים, כאלה שלא רק יודעים לתחזק את המערכת, אלה גם לתכנת בה. בנוסף, אם אתם ממש טובים, תוכלו לעבוד בצורה עצמאית, ואפילו בחברות גדולות כמו: גוגל, IBM, ואפילו Amazon.

האם יש לזה כיום שימוש?

ללא ספק כן. קיימים אתרים? אותם האתרים יושבים על שרתי לינוקס מתקדמים. ואותם החברות שמספקות את השרתים צריכים אנשי פיתוח בלינוקס. מעבר לכך, בשביל לעבוד כמאבטחי מידע, תצטרכו שליטה וידע מתקדם בלינוקס ובמערכות משפחתיות נוספות.

איפה ניתן ללמוד לינוקס בצורה מקצועית?

נתחיל בזה – לימודי לינוקס דורשים ידע באנגלית ברמה גבוהה, ושליטה בסיסית בשפת C. במכללה שלנו, SEE SECURITY, תוכלו ללמוד את רצף העבודה עם מערכת הפעלה מסוג לינוקס. מערכת הלמידה שלנו מאוד פרקטית, מלמדת את חומרי הלימוד מא' ועד ת'. לפרטים נוספים והתרשמות בקרו באתרינו באינטרנט.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016