פרסום ממומן בגוגל מול פרסום ממומן בפייסבוק

אפשרויות הפרסום בגוגל עבור בעלי עסקים הן רבות ומגוונת. האינטרנט מהווה את הכלי החזק והיעיל ביותר כיום לצורך שיווק ופרסום עסקים וכאשר בוחרים בשיטות הנכונות והמתאימות, ניתן להפיק מכך את המרב. קיימות כיום פלטפורמות שונות באינטרנט, אשר ניתן להשתמש בהן לצורך פרסום עסקים, כאשר הפלטפורמות הטובות ביותר כיום הן: גוגל והרשת החברתית הפופולארית ביותר כיום הלא היא: פייסבוק. מכיוון שעבור שיווק ופרסום בפלטפורמות הללו, יש צורך בהשקעה כספית, הרי שלא מעט עסקים קטנים שהתקציב שלהם עבור שיווק ופרסום דל יחסית, תוהים באיזה פלטפורמה כדאי להם להשקיע את התקציב שלהם לצורך שיווק.

פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל

לבחירה בפלטפורמה הרלוונטית לצורך שיווק ופרסום יש ערך וחשיבות רבה עבור כלל בעלי העסקים, כל שכן מדובר בעסקים קטנים. בסופו של דבר, מדובר בהשקעה כספית משמעותית מאוד, אשר יש צורך לדאוג שהיא תניב תמורה עליה. לכן, אם אתם מתלבטים בין קידום ממומן בגוגל או פרסום בפייסבוק, כדאי שתכירו היטב את שיטת הקידום והפרסום השונות, את היתרונות של כל אחת מהן ואת הפוטנציאל הטמון בכל אחת מהם לצורך שיווק ברשתות חברתיות ופרסום רחבים ואיכותיים לכל בעל עסק, על מנת שתהיה לכם אפשרות לבחור בצורה הטובה ביותר היכן להשקיע את הכסף שלכם, מתוך מטרה שהוא יניב לכם רווחים בשל תהליך השיווק והפרסום שיתבצעו בפלטפורמה הנבחרת

קידום ממומן בגוגל – במה מדובר

כידוע לכל, גוגל מהווה את מאגר המידע הכי גדול בעולם. אין כמעט אדם כיום אשר לא פונה לגוגל על מנת לקבל מידע על כל דבר שהוא צריך. גוגל אדוורדס הוא הכלי אשר באמצעותו כל בעל עסק יכול לפרסם כיום מודעות ממומנות, אשר יתפסו מקום לצד תוצאות החיפוש האורגניות שיופיעו בעת חיפוש של גולש בגוגל. במסגרת יצירת קמפיין ממומן בגוגל, יוצרים מודעות ממומנות אשר מכילות מילות מפתח ספציפיות. כאשר הגולש יחפש באמצעות מילות המפתח הללו את מבוקשו, הרי שהמודעה הממומנת תופיע. יש לציין שהמחיר על קידום ממומן בגוגל יהיה בהתאם להקלקה- כלומר: בכל פעם שגולש יקליק על המודעה שלכם, אתם תשלמו לגוגל. כמה תשלמו? תלוי באיזה מילות מפתח בחרתם. כל מילת מפתח תעלה לכם סכום שונה, כאשר מילות המפתח אשר גולשים רבים משתמשים בהן לצורך חיפוש, לרוב יתומחרו במחיר הגבוה ביותר בשל העובדה שלא מעט בעלי עסקים רוצים להשתמש דווקא בהן במסגרת הקמפיין הממומן. לאחר שיצרתם מודעה ממומנת, עליכם לדאוג שהקלקה של הגולש עליה תוביל אותה לאתר אטרקטיבי או לדף נחיתה אטרקטיבי, על מנת שהדבר יניע אותו לפעולה.

כיצד מתבצע פרסום ממומן בפייסבוק

בניגוד לקידום ממומן בגוגל, קידום ממומן בפייסבוק הוא שונה. אנשים אשר נכנסים לפייסבוק, אינם נכנסים אליו בכדי לחפש מידע, כפי שהם עושים כאשר הם נכנסים למנוע החיפוש גוגל. הפייסבוק הוא בעצם כלי חברתי. גולשים נכנסים לפייסבוק בכדי להיות מחוברים למשפחה שלהם, לחברים שלהם, להתעדכן במה שקורה איתם ועוד. הרעיון העומד מאחורי פרסום ממומן בפייסבוק הוא שניתן להגיע לקהל יעד מפולח בהתאם לקריטריונים שונים. באמצעות הקמת דף עסקי בפייסבוק ופרסום פוסטים שבו, אשר יגיעו לקהל יעד ספציפי באמצעות פילוח נכון, ניתן לחשוף את העסק, המוצר או השירות לקהל יעד גדול, רחב ומשמעותי. המטרה של קידום ממומן בפייסבוק לעומת קידום ממומן בגוגל היא להשפיע על קהל יעד כלשהו, אשר עדיין לא מכיר את המוצר, השירות או העסק, אך הם בהחלט יכולים להיות רלוונטיים לו. לעומת זאת קידום בגוגל המתבצע באופן ממומן, מתבצע לצורך הגדלת מעגל לקוחות של העסק, באמצעות פניה ללקוחות פוטנציאלים שיש להם כוונת קניה ומחפשים מוצר או שירות, אשר העסק שלכם מציע. המטרה בקידום זה היא לגרום ללקוח זה לבחור דווקא בכם, על פני עסקים או נותני שירות אחרים.

קרדיט FREEPIK

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016