תוכנית התאוששות מאסון: כל מה שעסק צריך לדעת

תוכנית התאוששות מאסון

עולם העסקים הוא עולם דינאמי ואין לדעת מה ילד יום. על רקע זה, עסקים זהירים מודעים לנושאים כמו ניהול סיכונים, המשכיות עסקית והתאוששות מאסון. עסקים אלה, פועלים באופן מחושב, בכדי לצמצם סיכונים ולמזער נזקים שעשויים להתרחש בזמן משבר חריג. מה היא תכנית התאוששות מאסון? וכיצד היא מסייעת בכך?

לתכנן מראש

מגוון סוגים של סיכונים מאיימים על עסקים. אם זה חדירת האקרים, שריפה במבנה, רעידת אדמה ואפילו מלחמה. רשימת הסיכונים האפשריים, למעשה ארוכה מאוד. לא ניתן להיות מוכנים לכל מצב, אך ניתן בהחלט להיערך לקראת מקרי משבר עם סבירות התרחשות גדולה. בכדי להיות ערוכים כראוי, נחוצה כמובן תכנית – תכנית התאוששות מאסון. ישנו שירות עזר בענן לנושא זה (השירות מכונה גם DRP), אשר מציעה חברת GNS. שרות זה, עשוי לסייע במימוש תכניות התאוששות מאסון. הוא כולל התאמה אישית לצרכי כל עסק. בנוסף, פריסה גלובאלית של שרתים, מסייעת להבטחת זמינות גבוהה ושרידות במקרי אסון.

האתגר והפתרון

באופן רגיל, התאוששות מאסון לגבי מערכות המחשוב של העסק, עשויה להיות תהליך מסורבל וממושך למדי. באמצעות שירותי עזר כאלה, התהליך מואץ משמעותית. כמו כן, נחסכות טעויות אנוש, מאחר שדברים רבים מבוצעים אוטומטית. במבט על, שתי היכולות החשובות ביותר בהקשר זה הן גיבוי ושחזור. די לקחת בחשבון את היקפי המידע הגדולים שיש בעסקים, בכדי להבין את גודל האתגר. מה גם, שמידע זה משתנה כל הזמן ומתווסף לו מידע חדש עליו יש לשמור ולהגן. צידו השני של מטבע הגיבוי הוא תהליך השחזור.

הקונטקסט הרחב

ניהול סיכונים כללי בעסק, מסייע לקדם את הנושא הקריטי של ניהול סיכונים לגבי מערכות המחשוב. ניהול סיכונים איכותי, יספק בסיס לתכניות התאוששות מאסון. התאוששות יעילה מאסון, תסייע לכם להבטיח המשכיות עסקית. אם תחשבו עד כמה פעילותכם העסקית השוטפת תלויה במחשוב, חשיבות הדבר תהיה ברורה יותר.

היבטי אבטחה

גיבוי מידע רגיש של העסק לשרתי ספק מרוחק, מחייבים אבטחה טובה. זאת, הן בתקשורת מול הספק והן באבטחת המידע אצל הספק עצמו. בזמן התאוששות מאסון, ייתכן שמקרה האסון נגרם עקב פעילות האקרים. גם במקרה כזה, האבטחה בהתאוששות מהווה נקודה חשובה ורגישה.

תועלות שירות הענן

כאשר מדובר בשירותי ענן לתחום זה, מתבטאים בהם יתרונות שונים של שירותי הענן בכלל. ראשית, העובדה שהשרות נגיש מכל מקום, בכל זמן, מכל מכשיר. זו נקודה משמעותית מאוד להתאוששות מאסונות. בנוסף, מההיבט הכספי, הדבר משתלם מאוד. הלקוח ישלם רק על משאבים שהוא צורך בפועל. הוא ישלם למשל, רק עבור סביבת התאוששות, אשר הוקצתה בפועל בזמן התאוששות מאסון. כמו כן, ישנו ההיבט של נזקים כספיים שנחסכים (כמה תפסידו, מכל שעת השבתה של המחשוב?).

לסיכום

מומלץ לכל עסק להכיר את נושא תכניות ההתאוששות מאסון וליישם זאת.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016