ריסוק אבנים בכליות – השיטות לטיפול בבעיה

אבנים בכליות זו לא תופעה נעימה. היא עלולה להיות מלווה בכאבים עזים ובתופעות בריאות אחרות. אלו מביאים את האדם למסקנה שהוא צריך לפנות לטיפול על מנת לפתור את הבעיה שקיימת. לרוב יהיה השלב הראשוני שלב של איתור ובדיקות. שלב בו יערכו בדיקות הדמיה על מנת לזהות את הימצאות האבנים. כמו כן בשלב זה ינסו לזהות את הרכב האבנים וכן את גודלם. לפי כל הממצאים של הבדיקות יוחלט על אופן הטיפול המתאים והיעיל למקרה הנוכחי.

שיטות שונות לטיפול

בעבר מיהרו להפנות מטופלים עם אבנים בכליות לניתוח. כאשר המטרה הייתה להוציא את האבנים מהכליות. אבל כיום יש שיטות אחרות וקלות יותר שמאפשרות לנו לסלק את האבנים מדרכי השתן ומהכליות. אחת השיטות הפופולאריות והשימושיות ביותר הינה ריסוק אבנים. למעשה זהו השלב הראשון אותו מנסים לבצע על מנת להוציא את האבנים שנוצרו. רק במקרים בהם הריסוק אינו מצליח להשיג את המטרה שלו, יופנה המטופל לטיפול פולשני יותר.

לבחור מטפל מוסמך ומנוסה

אך גם בתחום הריסוק יש שיטות שונות לטפל בבעיה. המשמעות של העובדה הזו היא שאנחנו צריכים לבחור מטפל מקצועי שמתמחה בטיפולים מעין אלו. לרוב נכון לפנות למרפאה ייעודית אשר בה מעניקים טיפולים מצטיינים דווקא לאבנים בכליות. כיוון שככל שיש למטפל יותר ניסיון ויותר הבנה, הוא מסוגל להתמודד עם התופעה בצורה טובה יותר, ולהוביל את המטופל לתוצאה הרצויה בדרך הקלה והפשוטה ביותר.

רנטגן וקרני הדף

הטיפול הראשוני הינו בעזרת רנטגן. מכוונים את קרני הרנטגן שיוצרים  גלי הדף. אלו מרסקים את האבנים ומאפשרים להם פינוי עצמוני מהגוף. רק אם פעולה זו לא צלחה יופנה המטופל לשלב הבא בו יטופלו האבנים בגישה זעיר פולשנית.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016