איך לבחור את המדבקה הנכונה לרכב מבין סוגי המדבקות השונים?

מדבקות לרכב

מדבקות על גבי רכבים מושכות תשומת לב ומהווה אמצעי פרסום יעיל וחסכוני.  הן מעבירות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי מסר צבעוני, חד וברור על מהות החברה או העסק ועל השירות או המוצר שלו/ה.

מהם סוגי המדבקות שניתן להדביק על רכבים, מה מאפיין אותן והאם הן מצליחות להשיג את מטרתן הפרסומית שיווקית?

שיווק העסק בעזרת מדבקות לרכב

מדבקות הנמצאות על רכב חברה מהוות כלי פרסומי ושיווקי מצוין.

שיווק העסק נעשה כאילו מעצמו – עצם הנסיעה בכבישי הארץ חושפת אותו לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים. הנראות של המדבקות גבוהה הן במהלך נסיעה בכבישים והן בחניות או בעמידה ברמזורים.  פרטי העסק, המודפסים עליהן, מוטמעים בתודעתם של הצרכנים העוברים ליד הרכב.

להבדיל מסוגים שונים של פרסום אגרסיבי, פרסום על גבי מדבקות של רכב הינו פרסום לא בוטה. הוא מועבר ללקוחות כדרך אגב, אולם משיג היטב את מטרתו.

המדבקות הפרסומיות על גבי רכבי חברה כוללים בדרך כלל את לוגו העסק, שמו, משפט קצר שממנו ניתן להבין באיזה תחום של מוצר או שירות מדובר ופרטי התקשרות.

מדבקה לרכב מדפוס דימונה, למשל, עולה לבית העסק הרבה פחות מאשר קמפיין פרסומי בתקשורת או בשלטי חוצות. החיסכון הכלכלי בפרסום העסק ע"י מדבקות לרכב הינו עצום. מה גם, שאם המדבקה מיוצרת בבית דפוס איכותי ומקצועי, כמו דפוס דימונה, הרי שהיא עמידה לזמן ארוך ולכן ניתן להתייחס אליה כהשקעה פרסומית חד פעמית.

סוגי מדבקות לרכב

– מדבקות המותאמות לסוגי רכבים שונים: פרטי, מסחרי, אוטובוס או משאית

– מדבקת צד לרכב

– מדבקה על מכסה מנוע

– מדבקת לוגו לרכב

– מדבקה בולטת לרכב      

– מדבקת עיטוף לרכב

–  מדבקות בציפוי קרבון כהה, בהיר או מבריק לרכב. מדבקות אלו עשויות מסיבי פחם. מומלצות להדבקה על מכסה המנוע. בעלות מראה יוקרתי ועמידות גבוהה במיוחד לנזקי השמש ולכתמים.

–  מדבקה לחלון כהה לרכב   

– מדבקות רשת לרכב לכיסוי החלון האחורי

– מדבקות פלסטיק (למשל מסוג ויניל, PVC  או פוליאסטר).  נחשבות לעמידות וכוללות חוסמי קרינת UV. ניתן להדפיסן בדפוס משי או דיגיטלי.

– סטיקרים לרכב

סוגי מדבקות לפי דרגת האטימות שלהן

 • מדבקות אטומות – מודבקות מחוץ לרכב וכוללות הצללה מלאה.

• מדבקות רשת – מדבקות שיש בהן חורים זעירים. החורים מסייעים לקריאת הכתוב במדבקה. מי שנמצא בתוך הרכב  יכול, בשל הרשת, לראות את הנעשה בחוץ.

• מדבקות שקופות – אינן מומלצות להדפסה, מכיוון שלא ניתן להדפיס עליהן בצורה ברורה ועמידה מספיק.

על מה צריך להקפיד כשרוצים להדפיס מדבקות לרכב?

– שהמדבקות תהיינה איכותיות ואף יראו כאלו. תפקידן לשקף את מהות העסק ולייצג אותו בכבוד. לכן, הנראות שלהן חשובה ביותר למוניטין העסק.  מדבקות באיכות ירודה עלולות להיתלש מהרכב, להיקרע או לאבד את צבען במשך הזמן. מדבקות איכותיות, להבדיל מהן, עמידות בפני פגעי מזג האוויר.

– לעצב את המדבקות בצורה יצירתית, מעניינת וייחודית.

– לתכנן היטב את המלל שעל המדבקות – שלא יהיה עמוס מדי בפרטים, אלא קצר וקולע

– הקפיד על איכות התקנה גבוהה, מקצועית ואיכותית. לדוגמה: הדבקה ישרה של המדבקה, כדי שלא ייווצרו בה בועות אוויר.

– לבחור בחברה מקצועית המציעה שירותי עיצוב והדפסה ברמה גבוהה.

– להעדיף חברה שתלווה את הלקוח מההזמנה ועד להדבקה על הרכב. כמו כן, חשוב שהצוות המקצועי יוכל לייעץ על התאמת מדבקות לסוג הרכב המבוקש.

– להקפיד על קבלת אחריות למדבקות לאחר סיום העבודה.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016