האם תחבורה ציבורית היא הפתרון האידיאלי לסטודנטים?

הגעה ללימודים ולעבודה עם תחבורה ציבורית איננה כדאית בתקופת הקורונה

קורקינט חשמלי

סדר יום של סטודנטים ובמיוחד בתואר הראשון, הוא אינטנסיבי במיוחד: מגיעים ללימודים, נוסעים לעבודה, חוזרים ללמוד עם חברים וחוזר חלילה כמעט ללא מנוחה. הדרך שבה חולפים צעירים בגילאי עשרים פלוס מדי יום ביומו, כוללת לא מעט קילומטרים שאותם רבים מהם עוברים באוטובוסים – שהרי לחלקם הגדול אין תקציב לרכב פרטי משלהם. למרת הפופולריות שלה, בתקופת הקורונה תחבורה ציבורית הייתה לאופציה המועדפת פחות, בשל הצפיפות והחשש מהידבקות. ייתכן שפתרונות יצירתיים אחרים, יהיו בטוחים יותר מבחינה בריאותית ולאו דווקא יקרים.

למה סטודנטים מעדיפים תחבורה ציבורית?

העלויות של הנסיעה באוטובוסים הן מפוקחות ומכאן ברור כי סטודנט תפרן, יעדיף לשלם כמה שקלים על נסיעה בתחבורה ציבורית, במקום לשלם על רכב יקר ועל כל ה"מסביב" שלו, לרבות טסט וביטוחים שנתיים. רכיבה על קורקינט חשמלי היא פתרון נהדר עבור מי שמבין שההשקעה הראשונית בכלי הרכב הזה, מחזירה את עצמה מהר מאוד.

באזור של מוסדות החינוך בכל הארץ ובפרט בתל אביב, יש מענה מספק למדי של קווי אוטובוסים, המביאים את הסטודנטים מכל רחבי העיר היישר לאוניברסיטאות ולמכללות. אין ספק שזה נותן מענה לכלל התלמידים, אך גם מייצר עומס ופקקי תנועה המקשים מאוד על ההתנהלות בכבישים, בקרבת מוסדות הלימוד עצמם. רכיבה על אופניים או קורקינט, עבור מי שמתגורר בסמוך לאוניברסיטה באופן יחסי, מייתרת את הצורך לנסוע באוטובוס וכן מקצרת משמעותית את זמן ההגעה.

היתרונות של אופניים או קורקינט בהתנהלות יום יומית

היכולת ליהנות משליטה מלאה על לוח הזמנים, היא היתרון הגדול של רכישת כלי רכב פרטי, אך מובן שתשלומים על מכונית ואפילו ישנה יחסית – הם "כבדים" עבור מי שבקושי מצליחים לסגור את החודש. השקעה יחידה באופניים חשמליים או בקורקינט ממונע, לעומת זאת, היא בהחלט עניין שאפשר לעמוד בו בדרך כלל, כאשר ההשקעה בהמשך היא מינימלית.

רכבים דו גלגליים הפועלים על חשמל, למעשה חוסכים כמויות אדירות של זמן והם מאפשרים ניהול יום אפקטיבי הרבה יותר. הגעה למשמרת בתוך העיר, נסיעה קצרה למכללה או לחברים – כל אלו מתבצעים במהירות רבה, תוך עקיפה אלגנטית של עומסי התנועה ואפילו כשהכביש פעיל מאוד.

האם אפשר למצוא דגמים איכותיים במחיר שמתאים לסטודנטים?

אין ספק כי המחיר היה ויהיה החסם העיקרי, בהשקעה של כל סטודנט ברכב פרטי משלו. חשוב להבין כי בהסתכלות לטווח ארוך – ייתן שדווקא נסיעה בתחבורה ציבורית או במוניות, היא זו שתעלה יותר כסף ולפעמים בהבדל ניכר.

חיפוש אחר מבצעים והתעקשות על רכישת דגמים איכותיים אך חדשים פחות, המוצעים מעת לעת במחירים נמוכים ביותר, מייצרים הזדמנות של ממש להקל על החיים. עבור סטודנטים, הזמן הוא משאב יקר בפני עצמו ולכן כדאי לבחון את האופציה להשקיע סכום כסף מסוים, על מנת לאפשר פתיחת דלת לעולם שאינו כולל המתנה לאוטובוס ולאחר מכן עמידה מייאשת בפקקים.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016