מטפלים סיעודיים – כיצד בוחרים את המטפלים הנכונים

לא מעט אנשים מבוגרים נדרשים להיעזר במטפלים סיעודיים החל מגיל מסוים, עד יומם האחרון. ניתן לשכור מטפלים, דרך חברות שמתמחות בכך וכן ניתן לקבל את עזרתם ושירותיהם בבתי אבות סיעודיים, אליהם ניתן לעבור במידה ויש אפשרות כלכלית ואין שום דרך אחרת לקבל טיפול סדיר. 

מצב סיעודי נחשב למצב מאוד לא פשוט מבחינת ההורים וכן מבחינת ילדיהם. זה מצב בו נדרש עזרה ותמיכה 24/7, בכל דבר כמעט. אדם שמוגדר סיעודי למעשה לא יכול לבצע פעולות בסיסיות באופן עצמאי, בין אם זה להתקלח, להתלבש, להכין לעצמו אוכל, להתנייד, ולבצע פעולות אחרות, מורכבות יותר או פחות. זאת למרות שייתכן מאוד, שהוא יוכל לדבר ולנהל שיחות, לחשוב ולהפעיל שיקול דעת. מבחינה פיזית, לא תהיה לו אפשרות לבצע את הפעולות שתיארנו. 

צריך להסביר, מצב סיעודי הוא מצב שאיננו משתנה לטובה, הוא יכול רק להתדרדר. לכן, ברגע שאדם מגיע למצב כזה, אז על ילדיו להבין שהסיטואציה השתנתה לגמרי, ומכאן והלאה תחול רק התדרדרות במצבו. לכן יהיה נכון מצידם, לשכור מטפלים סיעודיים שיעזרו להם. כאמור, הם יכולים לשכור מטפל שיגיע אל ההורה הביתה ויטפל בו במהלך היום, אפילו ילון אצלו, או להעביר את ההורה לבית אבות. 

כיצד עושים את זה בצורה נכונה

מן הסתם, צריך לבחון מה נכון וטוב יותר להורים, בין אם מבחינה מעשית ובין אם מבחינה כספית. כמו כן, צריך לבחון את טיבם של מטפלים סיעודיים במרכז למשל. סביר להניח שבבית אבות ההורים יוכלו ליהנות ממגוון רחב יותר של מטפלים, אך זה לא מבטיח בהכרח שהם יהיו מקצועיים יותר, וכן הם לא בהכרח יקבלו יחס אישי יותר. 

מצד שני, בבית אבות יהיו את כל התנאים הנדרשים בשביל לספק להורים את כל מה שנדרש להם. 

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016