מה כדאי לדעת אודות פתיחת עוסק מורשה

בשעה טובה החלטתם להגשים את החלום שלכם ולפתוח עסק עצמאי? לצורך כך עליכם להסדיר את הנושא ברשויות.

מה כולל הליך פתיחת עוסק מורשה

הליך פתיחת עוסק מורשה כולל בין היתר קבלת תעודה  המאשרת כי אתם בעלי העסק וכי באפשרותכם להתחיל לעבוד. מדובר בהצהרה של בעל עסק כי הוא עומד לערוך מחזור עסקאות אשר יעמוד על סכום גבוה יותר מ 98707  שקלים בשנה.

היכן יש לפתוח את התיק

לצורך קבלת עוסק מורשה, חשוב מאד להגיע למס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי במטרה להסדיר מולם את פתיחת התיק למטרת גבייה ותיאום מיסים בתום שנת המס בה נערכה הפעילות.

כיצד יש להתחיל

במטרה להתחיל בהליך פתיחת עוסק מורשה חשוב מאד להגיע אל משרדי מס ערך מוסף במקום המגורים או לשכור את שירותיו של רואה חשבון אשר ינהל עבורכם את התיק ויבצע עבורכם את כל הנדרש. ההמלצה היא לא להתנהל עצמאית אלא להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מומחה בתחום.

אילו מסמכים עליכם להביא על מנת לפתוח את התיק

במסגרת פתיחת התיק עליכם להביא מספר מסמכים:

  • טופס המעיד על פתיחת תיק עוסק מורשה
  • תצלום של תעודת הזהות
  • אישור על חשבון ניהול בנק
  • חוזה שכירות של המקום ממנו אתם מנהלים את העסק

יש להביא בחשבון כי בחלק מהמקצועות תדרשו להציג תעודה המעידה על ההכשרה שלכם בתחום וכן הצגה של חוזים עם הלקוחות.  יתרה מכך, בעת מילוי הטופס יהיה עליכם לציין את המחזור החודשי הצפוי.

מתי תהיו זכאים לקבלת התעודה

במסגרת פתיחת עוסק מורשה תהיו זכאים לקבלת תעודת עוסק מורשה. לאחר השלמת ההליכים מול מס הכנסה תקבלו תעודה זמנית ומספר עוסק מורשה – מספר תעודת הזהות של בעל העסק. בתום כמה שבועות תקבלו את התעודה הקבועה ותוכלו להתחיל לנהל את העסק שלכם.  אין ספק כי מדובר באחד הרגעים המרגשים ביותר בחייו של בעל עסק ולכן חשוב מאד לבצע את כל ההליך בצורה הטובה ביותר.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016