אל תפלו בפח! – הוצאת לשון הרע בפייסבוק

הוצאת לשון הרע בפייסבוק הופכת לנפוצה יותר ויותר בכל שנה. רוצים להבין למה ואיך באפשרותכם לשמור על עצמכם? כל התשובות בהמשך מאמר זה!

הנפיצות של האינטרנט

רשת האינטרנט פתחה בפני כולנו את האפשרות לתקשר עם העולם בלחיצת כפתור. כיום, רובנו אף לא גולשים באמצעות המחשב, אלא באמצעות הטלפון החכם וכך הזמינות של האינטרנט גבוהה מתמיד. מלבד האפשרות לתקשר עם כל קצוות תבל, האינטרנט גם פתח עבורנו את האפשרות להביע את דעותינו קבל עם ועדה, ללא צנזורה וללא שליטה על הנעשה עם מה שאנו מפרסמים בו ולכך יש מחירים כבדים, עליהם נרחיב מיד.

מחיר האינטרנט

אחד המחירים הכבדים ביותר שגובה מאתנו האינטרנט הוא  היכולת לפגוע באדם או בקבוצה, בין אם ביודעין ובין אם לאו ובכך – לעבור על החוק. כלומר, אם אנו פוגעים בשמו הטוב של אדם מסוים באמצעות הרשת, אנו למעשה עוברים על חוק לשון הרע והדבר נכון לגבי בלוגים, אתרים, טוקבקים וכמובן, גם ברשתות החברתיות.

הוצאת לשון הרע בפייסבוק

כאמור, הוצאת לשון הרע בפייסבוק הופכת לנפוצה יותר ויותר ככל שעובר הזמן. הסיבה העיקרית לכך היא, שהפייסבוק נגיש לכולנו ולא תמיד אנו חושבים לפני שאנו מקלידים או מפיצים תכנים מסוגים שונים. לדוגמה, אדם יכול להעלות סטטוס בפרופיל האישי שלו ובו אמירה, שעלולה להתפרש כפוגענית כלפי אדם אחר. ברגע שאותו סטטוס מתפרסם, האדם הנפגע יכול להשתמש בחוק לשון הרע בערכאות המשפטיות.

כיצד ניתן להימנע?

ובכן, הכלל הראשון הוא – סוף מעשה במחשבה תחילה. כלומר, לפני שאתם מעלים או מפיצים תוכן כלשהו בפייסבוק, חשוב לבדוק אם הוא עלול לפגוע במישהו ולהתחשב ברגשותיו. כך גם לגבי פרסום תגובות לשיתופים של אנשים אחרים. כמו כן, ראוי להתייחס לתופעת השיימינג, שנעשית נגד אנשים פרטיים ונגד עסקים.

במידה ונקלעתם למצב של הוצאת לשון הרע בפייסבוק, חשוב להתייעץ עם עורך דין מתחום דיני הנזיקין, המתמחה בעיקר בהוצאת דיבה ולשון הרע בפייסבוק, על מנת שיוכל לעזור לכם בפן המשפטי.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016