כיצד להציג מצגת בפני משקיעים ולהישאר בחיים

כשאדם מקים עסק, ועל אחת כמה וכמה פורץ עם סטארט אפ חדשני ומתקדם, עליו למצוא משקיעים ולשכנע אותם שהרעיון שלו – שווה השקעה. כחלק מתהליך השכנוע יבחר להציג מצגת בפני משקיעים שתפרט את התכנית העסקית, המטרה של המוצר או השירות שלו ורווחים משוערים לעתיד. מטרת המצגת היא להראות באופן חד, מדויק וברור את המטרות והיעדים של המיזם ואת כל האסטרטגיות להשגתם. עליה להיות מתומצתת, עניינית ומניעה לפעולה כך שהמשקיעים הפוטנציאליים – ירצו להשקיע במיזם המדובר.

איך ליצור מצגת בפני משקיעים שתצליח לשבות את ליבם?

  • קודם כל, תגדירו מטרה – יזמים רבים יודעים בדיוק על מה הם רוצים לדבר, אבל כששואלים אותם בצורה ישירה מהי המטרה הוספית הם לעתים נתקעים. כשמדובר בהצגת מצגת בפני משקיעים – אסור לכם להתקע בשום מצב. עליכם להיות חדים ובטוחים במילותיכם, להחזיק בתשובות לכל שאלה בכל נושא; פיננסיים, צוות, מתחרים, מודל עסקי, מטרות החברה, גודל השוק, בעיה קיימת והפתרון שאתם מעניקים לה.
  • תבנו סיפור – נעים מאוד, Storytelling הוא כעת החבר הכי טוב שלכם. נסו לרגע להיזכר בעצמכם בהצגת המצגת הטובה ביותר שהייתם בה; כנראה מה ששבה את לבכם הוא סיפור הרקע, מה שגרם כנראה למצגת להיחרט בזכרונכם. סיפור טוב יהיה מבוסס על דוגמא אישית שלכם, ואפילו סיפור רקע קצרצר בנוגע להיסטוריה של הבעיה שהובילה אתכם לחשוב על הרעיון הנהדר שלכם. מצגת עסקית בפני משקיעים תהיה חייבת להיות מדויקת במסר שלה ובמילים שאתם בוחרים בשבילה.

אין שני לרושם ראשוני

לא מדובר בקלישאה, אלא בעובדה; מצגת עסקית הינה בעלת השלכות קריטיות להמשך קיומו של הרעיון שלכם והיא תשפיע באופן ישיר על תהליך ההתקשרות ביניכם ובין המשקיעים הפוטנציאליים להם הצגתם את המצגת העסקית. מצגת בפני משקיעים היא רק ההתחלה, וכמו שאתם יודעים – כל ההתחלות קשות. לכן, כדאי להיעזר בחברה המתמחה ביצירת מצגות בהתאם לשוק אליו אתם מנסים לפרוץ. כך תוכלו להעלות את הסיכויים שלכם למצוא חן בעיניי המשקיעים, ומי יודע, אולי עוד נשמע עליכם באחד הימים?

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016