שיווק עסק מתחיל

כל עסק בכלל ובוודאי שעסק מתחיל זקוקים למערך שיווק חכם ופעיל. עסק ללא לקוחות לא יכול לייצר הכנסה ולא יכול להתקיים ואילו מטרת פעולות השיווק היא בעיקר להביא לקוחות. בעידן האינטרנט של היום ישנם אינספור אפשרויות להביא לקוחות חדשים לעסק, להגיע לקהלי יעד חדשים, ליצור שירותים חדשים ולהגדיל את המכירות בעסק.

שיווק עסק מתחיל

צעדים ראשונים לעסק מתחיל בשיווק באינטרנט:

צעד 1 – בחירת תקציב:

בחירת התקציב הינה חשובה ביותר מכיוון שעסקים רבים נופלים (בעיקר עסקים בתחילת הדרך) על הנושא של ניהול כלכלי שגוי. הנתח התקציבי אותו תשקיעו בשיווק ופרסום העסק שלכם צריך שלא לפגוע בכם כלכלי או לגרום לכם לסיכון רב מדי (או לקחת סיכון בכלל). למעשה התקציב צריך להיות נגזרת מהרווח של העסק או מהון אישי שהקצבתם לעצמכם לטווח זמן מסוים. לדוגמה החלטתם שאתם משקיעים 2000 ₪ בחודש למשך שנה. כלומר שיש לך תקציב של 24 אלף ₪ שאתם שמים בצד ומרשים לעצמכם להשקיע אותו בפרסום למען הבאת לקוחות והכנסות לעסק.

צעד 2 – הכנת תכנית עבודה:

ישנן מספר שיטות עיקריות שבהן משווקים אינטרנטיים מובילים או חברות פרסום עושות שימוש לצורך קידום עסקים באינטרנט. בין אם תבצעו את עבודת השיווק בעצמכם או תשכרו אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון שיעשו אותה עבורכם – אף אחד אינו יכול להבטיח לכם תוצאות מדויקות. באיזו שיטה להשקיע את המשאבים שלכם? כמה זמן בכל שיטה? על כמה שיטות לעבוד במקביל? ומה תצטרכו לעשות בכל שיטה – כל אלה דברים שתצטרכו להכין בתכנית העבודה שלכם. מומלץ לבצע את תכנית העבודה עם איש מקצוע מנוסה המכיר היטב את המדיה האינטרנטית ושיטות שיווק באינטרנט.

צעד 3 – מעקב:

לא משנה באיזו מדיה בחרתם להשקיע ישנו שלב אחד בעבודה שנחשב אולי לחשוב מכל והוא שלב המעקב. מעקב הדוק עשוי לחסוך לכם אלפי או עשרות אלפי שקלים של הוצאות על שיווק ופרסום במידה ותזהו דברים הנדרשים בשינוי לאורך הדרך. בדרך כלל מומלץ לתת לכל דבר זמן על מנת לבחון תוצאות מדויקות יותר אך גם את תקופת הזמן הנדרשת צריך לבחון ביחד עם איש מקצוע מנוסה המבין בתחום.

צעד 4 – מקצה שיפורים:

כמובן שלאחר שלב המעקב מגיע השלב שבו מבצעים מקצה שיפורים. אם לדוגמה בחרתם להשתמש בקמפיין ממומן כדי לקדם שירות מסוים, עקבתם אחריו ובחנתם את התוצאות שלו – כעת תוכלו לבצע מקצה שיפורים ולהריץ את הקמפיין בשנית בניסיון לקבל תוצאות טובות יותר. כך למשל תשנו את התמונות, הטקסטים או אפילו את הגדרות הפילוח שלכם בקמפיין שכל אחד מאלה עשוי להוות הבדל משמעותי בין קמפיין רווחי לקמפיין כושל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016