שיווק דיגיטלי לסטארטאפים – לשם מה זה נועד והיכן עושים את זה

אחד המושגים הבולטים ביותר בעשרים השנה האחרונות בז'רגון הישראלי הוא סטארטאפ. אפשר לומר שמדובר לא רק במושג בולט בתקשורת אלא בחלום הישראלי החדש. כל אחד חולם שיום אחד יהיה לו סטארטאפ משלו, אותו הוא יוכל למכור למשקיע כזה או אחר, ועם הכסף שהוא יקבל עליו הוא יוכל לצאת לפנסיה.

אך עד שהחלום יתגשם, הוא צריך לעבוד קשה, בין אם זה בהקמת סטארטאפ, ובין אם זה בפיתוחו. החל מפיתוח המוצר אשר הוא מתכוון לייצר ובין אם זה בפיתוח החברה עצמה על מנת שיהיה למשקיעים סיבה לשקול להשקיע בה או אפילו לקנות אותו.

אחת הדרכים לכך היא באמצעות startup marketing, ובמילים אחרות, שיווק דיגיטלי לסטארטאפים. אנחנו רגילים לשמוע על שיווק דיגיטלי לקהל הרחב, קרי קהל הגולשים שנמצא כל יום באינטרנט ומקבל הצעות כאלה ואחרות מחברות ובעלי מקצוע, בין אם זה בשביל שירכשו מוצר או יזמינו שירות מסוים. אנחנו רגילים לשמוע על שיווק דיגיטלי שמטרתו למשוך אותנו להשקיע את הכסף הפרטי שלנו באמצעים שונים. אך כפי שיש מי שפונה אלינו וכפי שאנחנו אמורים להיות לקוחות של חברה כזו או אחרת, הרי שגם סטארטאפים פונים לגורמים מסוימים, במטרה שהם יהיו הלקוחות שלהם.

אנחנו יכולים לחלק את הנושא של startup marketing, לשני חלקים. יש את החלק אשר באמת מיועד לקהל הלקוחות הרחב, כלומר, שיווק במטרה ליצור קהל לקוחות שיקנה את המוצר או את השירות שהחברה מציעה. כמובן שכל חברה פונה לפלח מסוים של קהל, על פי אופי וסוג השירות והמוצר שהיא מציעה. לפעמים מדובר בחברות שמייצרות מוצר רפואי ואז הפנייה היא ספציפית לקהל הרופאים ולפעמים מדובר במוצר שמיועד למשרדים ואז הפנייה היא ספציפית לבעלי משרדים.

ויש חלק נוסף של של startup marketing והוא מיועד לפנות אל משקיעים, חברות גיוס הון, בתי השקעות וכדומה. כאן המטרה היא למשוך אותם להשקיע בחברה. צריך לומר שמדובר אומנם בפלח שוק הרבה יותר קטן, אך השיווק הוא הרבה יותר קשה, מאחר ולא תמיד קל ופשוט לעבוד דרך הזירה הדיגיטלית הרחבה לצורך כך.

כיצד מתבצע שיווק דיגיטלי לסטארטאפ?

המטרה הראשונה של החברה היא לבחון מי יכול להיות קהל היעד של החברה, מי יכול לענות להצעת השיווק. מאחר וברור שאין אפשרות שכל הגולשים יהיו קהל היעד, אז צריך לאפיין את האנשים החברה תרצה לפנות.

המטרה השנייה, היא לבחון כיצד ניתן לפנות אליהם. באופן טבעי זה לא יתבצע דרך מודעות פרסום בסיסיות בגוגל, אלא בכלים קצת יותר מתוחכמים, בין אם זה דרך רשתות חברתיות מתאימות, תוכן שיווקי באתרים מקצועיים, פניות ישירות ועוד.

המטרה השלישית היא לבסס את הפנייה כך שהיא תהיה מקיפה, כלומר לא רק דרך האופק הדיגיטלי גם דרך אופקים אחרים, על מנת שיהיה ניתן ללכוד כמה שיותר אנשים שיכולים להתאים ולענות לפנייה שכזו.

Big Media Blog - על שיווק באינטרנט © 2016